Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği İle Analizi, sayfa: 251-256

Cihan BAYINDIRLI

Özet


Bu çalışmada bir çekici römork kombinasyonuna etki eden aerodinamik kuvvetler hesaplamalı akışkanlar mekaniği yöntemi ile incelenmiştir. Kuvvet ölçümleri çekici römork için Fluent® programında 4 değişik serbest akış hızında gerçekleştirilmiştir. Sayısal analizler 312 000 - 844 000 Reynolds sayılarında yapılmıştır. Sürtünme ve basınç kaynaklı sürükleme kuvveti belirlenmiştir. Model araç için sürükleme kuvvetini iyileştirmek için bir spoiler tasarlanmıştır. Geliştirilen spoiler ile % 20,9 oranında aerodinamik direnç kuvvetinde iyileşme sağlanmıştır. Çekici römork etrafındaki akış yapısı ve basınç katsayısı dağılımları tespit edilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Aerodinamik Direnç Katsayısı (CD), Sürükleme Kuvveti, Fluent®, Çekici Römork, Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği

Referanslar


Desai M., Channiwala S. A., Nagarsheth, H. J. Experimental and Computational Aerodynamic Investigations of a Car. WSEAS Transactions on Fluid Mechanics 4(3): 359-366, (2008).

Ha, J., Shigeru, O.,and Yasuaki, K. Drag Characteristics Of A Pickup Truck According to Bed Geometry. Paper presented at 7th IASME/WSEAS International Conferance on Fluid Mechanics and Aerodynamics, Moscow, Russia, (2009).

Perzon, S., Janson, J., and Höglin, L. On comparisons between CFD methods and wind tunnel tests on a bluff bod. SAE Technical Paper Series, 01-0805, 1-11, (1999).

Perzon, S., and Davidson, L. On transient modeling of the flow around vehicles using the Reynolds equation. International Conference on Applied Computational Fluid Dynamics (ACFD) Beijing China, 720-727, (2000).

Lokhande, B., Sovani, S., and Khalighi, B. Transient simulation of the flow field around a generic pickup truck. SAE Technical Paper Series, 01-1313, 1- 19, (2003).

Krajnovic, S., and Davidson, L. Influence of flor motions in wind tunnels on the aerodynamicsof road vehicles. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, 93: 677-696, (2005).

Apisakkul, K.T., and Kittichaikarn, C. Numerical analysis of flow over car spoiler. Paper presented The Ninth Annual National Symposium on Computational Science and Engineering Papers ANSCSE-9, Bangkok, Thailand, (2005).

Wahba, C. E.M., Al-Marzooqi, H., Shaath, M., Shahin, M., and El-Dhmashawy. T. Aerodynamic Drag Reduction for Ground Vehicles Using Lateral Guide Vanes. CFD Letters, 4(2): 68-78, (2012).

Bayındırlı, C., Akansu, Y.E., Salman, M.S., and Çolak, D. The Numerical Investigation of Aerodynamic Structures of Truck and Trailer Combinations, International Journal of Automotive Engineering and Technologies, 4 (3): 139-145, (2015).


Tam Metin: PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.



Politeknik Dergisi © 2014

P-ISSN 1302-0900    E-ISSN 2147-9429